Uniune de neclintit, plăcere de nedescris, motivaţie, cunoaştere a tainelor dumnezeieşti, sinceritate, un prilej de a fi mai aproape de Cel Ce ne‑a creat, ne veghează şi ne apără; armonie şi spirit dumnezeiesc, iubire şi simplitate, o cale spre a fi mai buni pentru noi, pentru cei din jur, şi pentru Dumnezeu …iată cum înţeleg elevii Liceului Tehnologic „Anghel Saligny“ şi Colegiului Economic „Virgil Madgearu“ din Galaţi, dimensiunea dinamică, misionară şi actuală a orei de Religie în şcoală:
◆ „În ora de Religie sufletul şi trupul sunt într‑o uniune de neclintit […] întotdeauna uit că sunt la şcoală, că iau note sau că trebuie să învăţ; în această oră chiar simt o plăcere de nedescris, […] şi sunt sigură că Dumnezeu scrie necontenit la povestea mea“ (Cristina Gaiu, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Religia este o motivaţie pentru mine, amintindu‑mi că în viaţă trebuie să cred şi să mă rog pentru ca toate visele să devină realitate“ (Andreea Stegaru, cls. a XI‑a A, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie reprezintă o oră specială. Simt cum mă mângâie pe suflet şi îmi alină toate durerile; mă ajută să uit de toate greutăţile şi îmi dă putere să trec prin ele“ (Gigi Neagu, cls. a X‑a SAM, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „Reprezintă ora de cunoaştere a tainelor dumnezeieşti, […] o oră a sincerităţii“ (Ionel Gheonea, cls. a X‑a A, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „Consider lipsa acestei materii un gol în sufletul nostru cât şi în cunoştinţe. Prin intermediul ei cunoaştem faptele lui Iisus, minunile săvârşite şi multe altele“ (Andreea Alexa, cls. a X‑a A, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie reprezintă un prilej de a fi mai aproape de Cel Ce ne‑a creat, ne veghează şi ne apără. […] este plină de armonie, de iubire şi simplitate şi, nu în ultimul rând, de o cale spre a fi mai bun; mai bun pentru tine, pentru cei din jur, pentru Dumnezeu. Nu uita: El te iubeşte oricum, însă, nu‑L batjocori. Ai grijă de El, crezi şi iubeşte tot ce ţine de această oră!“ (Mihaela Cătălina Călinescu, cls. a XI‑a A, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „[…] Este ora în care emoţiile şi teama dispar; ascult ce e bine şi ce nu. Îmi pot îndrepta gândurile, sentimentele. Iubesc asta pentru că mă descopăr, îmi perfecţionez viaţa spirituală. Nu pot spune multe, important e că mă simt bine, mă deschid şi mă simt în siguranţă. Și pentru asta vă şi mulţumesc!“ (Valentina Berescu, cls. a XI‑a A, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie reprezintă o altă cale de comunicare cu Dumnezeu, pe lângă comunicarea particulară de acasă şi cea colectivă din biserică“ (Radu Ștefan Orzan, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „[…] încep să văd lumea cu alţi ochi. […] învăţ că acolo unde oamenii rănesc, Dumnezeu mângâie. […] reprezintă un moment de relaxare dar, în acelaşi timp, primesc şi cunoştinţe despre Cel Care mi‑a dat viaţa“ (Delia Gabriela Stan, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie reprezintă cheia de boltă în relaţia mea cu Dumnezeu“ (Ionuţ Dragomir, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „La ora de Religie mă simt de parcă aş vorbi cu Dumnezeu, având o relaţie specială, nemaivăzută, între mine şi El“ (Marius Denis Cristea, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie creează o conexiune între mine şi Duhul Sfânt, între mine şi ceilalţi sfinţi“ (Adi Cosmin Cepac, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „[…] mă simt de parcă aş vorbi cu Dumnezeu şi nu mi‑e frică precum la celelalte ore, asta îmi place cel mai mult. În această oră simt o plăcere de nedescris, simt că am o legătură cu Dumnezeu“ (Andreea Pătlăgică, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Pentru mine ora de Religie reprezintă o conexiune între vorbe şi fapte având ca rezultat relaţia noastră cu Dumnezeu“ (Mircea Eliade, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „[…] reprezintă singura cale de comunicare în cadrul şcolii cu Dumnezeu şi cu Duhul Sfânt, o oră de linişte interioară, pe care nu o găsim la alte materii“ (Alin Moldovan, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „[…] ora unde mă pot bucura de Dumnezeu. În aceste 50 de minute pe săptămână simt că Dumnezeu este alături de mine, simt că am o legătură sufletească cu Dumnezeu“ (Marian Manolache, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Reprezintă o cale spre a‑L cunoaşte mai bine pe Dumnezeu. În această oră descopăr lucruri noi, pe care nu le ştiam, mă simt eliberată de tot negativismul şi răul şi am sufletul mai curat“ (Miruna‑Elena Ivaşcu, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Într‑o lume în care suntem asaltaţi de nonvalori, în care ni se propune un stil de viaţă absent, celor tineri, dar nu numai, trebuie să li se arate şi valori creştine, autentice, ceea ce, de mai bine de 2.000 de ani, a creat o civilizaţie şi atâtea valori nemuritoare. […] Fiecare profesor de Religie doreşte să ne ajute, […] făcându‑ne purtători, înaintea lumii, ai mesajului nemuritor al lui Hristos“ (Laura Simionică, cls. a XII‑a F, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „În cadrul orei de Religie dobândim şi deprinderi spirituale care ne înalţă, devenim mai buni, mai respectuoşi. Predarea religiei în şcoală rămâne o adevărată punte spre împlinirea menirii de om, pe calea mântuirii“ (Maria Voicu, cls. a X‑a E, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „Ora de Religie pare cea mai uşoară oră, avem impresia că ştim tot, şi nu vom afla multe lucruri noi. Dar nu este aşa. […] În timpul orei mă simt liniştită, simt o prezenţă care mă ajută să trec mai uşor peste probleme. Religia îmi oferă multe motive să cred în Dumnezeu, să cred în Scriptură, să nu o tratez ca pe o simplă carte“ (Mădălina‑Corina Jiglău, cls. a X‑a G, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „La ora de Religie elevii se descoperă unul pe altul, comunică mai intens şi mai cu folos […] aşteaptă de la profesor nu doar prezentarea moralei creştine ci şi mângâierea, dragostea şi sprijinul părintesc. […] Indiferent de mediul din care provin – urban şi rural –, există copii măcinaţi de probleme personale: se simt marginalizaţi de părinţii plecaţi în străinătate, mult prea ocupaţi în goana lor de a‑şi consolida cariera şi a aduna foloase materiale. Prin urmare, în ora de Religie, ar trebui să discutăm liber; să putem găsi, cu ajutorul profesorului, rezolvări raţionale la diferite probleme existenţiale“ (Bogdan‑Gabriel Dinu, cls. a XII‑a D, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
◆ „[…] această oră este preţioasă sufletului meu. O oră alături de Dumnezeu. […] Sunt în clasa a XI‑a. Am, deja, 11 ani de când învăţ Religia la şcoală. Aceşti ani au fost şi vor fi anii copilăriei mele, plini de armonie dumnezeiască, linişte, poveşti adevărate, cu adevărul întruchipat de un Om Care a fost şi este Fiul lui Dumnezeu. […] Aceasta a însemnat, înseamnă, şi va însemna pentru mine ora de Religie“ (Roxana‑Mariana Costache, cls. a XI‑a I, Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, Galaţi).
A consemnat, prof. Ciprian Nazare